wtorek, 12 marca 2013

Przygotowanie do wiosny

Dziś pierwszy dzień przepisu specjalnie przygotowanego do kategorii FIT :] i choć zaliczyłam tam już kilka przepisów, ten z pewnością może być pomysłem na posiłek w pracy - który ja wykorzystałam, a nawet ktoś skorzystał :D





pół piersi z kurczaka
przyprawa do kurczaka, kurkuma czy do gyrosa w zależności od upodobań
sól, pieprz
łyżka oliwy do smażenia

warzywa:
pół kapusty pekińskiej
pęczek rzodkiewek
pół ogórka zielonego
ok 2 łyżki kukurydzy (wg dietetyków, nie powinno się używać jej zbyt wiele, gdyż podnosi poziom cukru - wysoki indeks glikemiczny - jak gotowana marchewka.. niestety ;)  ale odrobina jak najbardziej)

sos:
łyżka jogurtu greckiego light
łyżka dietetycznego majonezu
łyżka ketchupu ( np Pudliszki dla dzieci - ponoć zdrowszy :P )
szczypta papryki ostrej

Kurczaka smażymy na odrobinie oliwy z oliwek, jeśli trzeba podlewamy wodą (jeśli jesteś w posiadaniu patelni, na kt można smażyć bez tłuszczu jak najbardziej :]). Kiedy jest gotowy, odstawiamy do ostygnięcia. Wszystkie warzywa kroimy w dowolny kształt, wedle swoich upodobań. Z ogórka warto wykroić nasiona (nie puszcza tyle wody). Łączymy z kurczakiem i dodajemy przygotowany sos. Mieszamy.

Szamiemy!

na deser szklanka soku marchewkowego
na kolację ananas
to tylko kilka przykładów ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz